AGRO MEAT Sp. z o.o.

ul. Lubelska 46B
10-409 Olsztyn
NIP: 7393863433
REGON: 281543524

INFORMACJA O REALIZOWANEJ
STRATEGII PODATKOWEJ

przez Agro Meat Sp. z o.o. w 2023 r.

1. Informacje wstępne

Podstawą sporządzenia informacji o realizowanej przez Spółę Agro Meat Sp. z o.o. strategii podatkowej i podanie do publicznej wiadomości jest wypełnienie obowiązku określonego w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (CIT).
Niniejsza informacja obejmuje rok podatkowy trwający w Spółce od 1 stycznia do 31 grudnia 2023 r. i została sporządzona z uwzględnieniem charakteru, rodzaju i rozmiarów działalności prowadzonej przez Spółkę.

2. Informacja o stosowanych procesach i procedurach podatkowych dotyczących zarządzania obowiązkami wynikającymi z przepisów prawa podatkowego i zapewniających ich prawidłowe wykonanie.

Spółka dąży do zarządzania zagadnieniami i procesami podatkowymi w sposób zmierzający do zapewnienia właściwej oceny skutków podatkowych działalności gospodarczej prowadzonej zgodnie z regulacjami prawa gospodarczego, finansowego, bilansowego etc.
Oceniając skutki podatkowe Spółka uwzględnia bieżącą wykładnię przepisów prawa podatkowego i praktyki ich stosowania prezentowane przez sądy administracyjne i organy podatkowe.
Spółka dokłada wszelkich starań, aby pracownicy odpowiedzialni za realizację obowiązków podatkowych posiadali niezbędną wiedzę i podnosili swoje kwalifikacje zawodowe, co pozwala na ocenę zdarzeń gospodarczych pod kątem skutków i zgodności z przepisami prawa podatkowego.
W Spółce obowiązują wewnętrzne procedury podatkowe określające m.in. podział kompetencji, obowiązków i nadzoru, których celem jest zapewnienie prawidłowego wykonywania obowiązków wynikających z przepisów prawa podatkowego. Procedury te obejmują m.in.:
– kwalifikowanie zdarzeń gospodarczych z uwzględnieniem ich wpływu na obowiązki podatkowe,
– wypełnianie obowiązków formalnych polegających na terminowym składaniu zeznań, deklaracji, informacji, zgłoszeń etc.,
– gromadzenie i przygotowywanie dokumentacji wymaganej przepisami prawa podatkowego,
– obieg dokumentów,
– weryfikacja kontrahentów Spółki i transakcji w Spółce,
– zasady postępowania pracowników Spółki w kontaktach z organami podatkowymi, w tym w toku czynności sprawdzających, kontroli podatkowych, postępowań podatkowych, inne.
Oprócz stosowanych procedur, Spółka korzysta również z zewnętrznych usług doradztwa podatkowego.
Powyższe działania Spółki są konieczne z uwagi na nieustanne i dynamiczne zmiany, jakie zachodzą w ciągu roku podatkowego w prawie podatkowym.

3. Dobrowolne formy współpracy z Szefem KAS.

W roku podatkowym 2023 r. Spółka:
– nie uczestniczyła w żadnej z dobrowolnych form współpracy z organami KAS tj. nie była stroną umowy o współdziałanie z Szefem KAS,
– nie zawierała uprzedniego porozumienia cenowego (APA),
– nie wystąpiła z wnioskiem o opinię zabezpieczającą, ani o opinię o stosowaniu zwolnienia z zakresie podatku u źródła.

4. Realizacja wszelkich obowiązków podatkowych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w roku podatkowym objętym Strategią podatkową.

Spółka podejmuje wszelkie możliwe działania w celu prawidłowego i terminowego wykonywania obowiązków podatkowych wynikających z przepisów prawa podatkowego z uwzględnieniem rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych.
W roku podatkowym 2023 r. na Spółce ciążyły obowiązki podatkowe z tytułu;
– podatku od osób prawnych (CIT),
– podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT),
– podatku od towarów i usług (VAT),
– podatku od czynności cywilno-prawnych (PCC),
– podatku od nieruchomości.

5. Schematy podatkowe.

W 2023 r. Spółka nie przekazywała Szefowi KAS informacji w tej sprawie.

6. Transakcje z podmiotami powiązanymi.

W 2023 r. Spółka realizowała transakcje z podmiotem powiązanym w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt. 4 lit a i b, ust. 2 pkt. 2 ustawy o CIT, który posiada siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Zgodnie z definicją zawartą w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych pojęcie „podmioty powiązane” oznacza:
a) podmioty, z których jeden podmiot wywiera znaczący wpływ na co najmniej jeden inny podmiot, lub
b) podmioty, na które wywiera znaczący wpływ:
– ten sam inny podmiot.
Przez wywieranie znaczącego wpływu, o którym mowa powyżej, rozumie się faktyczną zdolność osoby fizycznej do wpływania na podejmowanie kluczowych decyzji gospodarczych przez osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej tzw. powiązania funkcyjne.

Wartość transakcji z podmiotem powiązanym w 2023 r. przekroczyła 5% sumy bilansowej aktywów w rozumieniu przepisów o rachunkowości, ustalonych na podstawie ostatniego zatwierdzonego sprawozdania finansowego.
Przedmiotem transakcji z podmiotem powiązanym było:
– nabycie usług od podmiotu powiązanego,
– dostawa towarów do podmiotu powiązanego.
W 2023 r. Spółka przekroczyła próg dokumentacyjny wskazany w art. 11k ust. 2 pkt. 1 ustawy o CIT. W związku z tym, realizując obowiązek wynikający z art. 11t ust. 1 pkt. 2 ustawy o CIT, Spółka sporządziła i złożyła do organu podatkowego informację o cenach transferowych (druk TPR-C).
Na podstawie art. 11n ust. 1 pkt. 1 ustawy o CIT, Spółka nie miała obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych.

7. Informacje o planowanych lub podejmowanych przez Spółkę działań restrukturyzacyjnych mogących mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Spółki lub podmiotu powiązanego.

W 2023 r. Spółka nie podejmowała oraz nie planowała działań restrukturyzacyjnych, które mogłyby mieć wpływ na wysokość zobowiązań podatkowych Spółki lub podmiotu z nią powiązanego w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt. ustawy o CIT.

8. Informacja o wnioskach w sprawie ogólnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego i indywidualnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego, wiążącej informacji stawkowej i wiążącej informacji akcyzowej.

W 2023 r. Spółka nie występowała do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z wnioskami o wydanie:
– ogólnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego,
– indywidualnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego,
– wiążącej informacji stawkowej (WIS),
– wiążącej informacji akcyzowej (WIA).

9. Informacje o rozliczeniach podatkowych na terytoriach lub w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową.

W 2023 r. Spółka nie dokonywała rozliczeń podatkowych na terytoriach ani w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową wskazanych w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 28 marca 2019 r. w sprawie określenia krajów i terytoriów stosujących szkodliwą konkurencję podatkową w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych tj. w następujących krajach oraz terytoriach:

1) Księstwo Andory;
2) Anguilla – Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
3) Antigua i Barbuda;
4) Sint-Maarten, Curaçao – kraje wchodzące w skład Królestwa Niderlandów;
5) Królestwo Bahrajnu;
6) Brytyjskie Wyspy Dziewicze – Terytorium Zamorskie Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej;
7) Wyspy Cooka – Samorządne Terytorium Stowarzyszone z Nową Zelandią;
8) Wspólnota Dominiki;
9) Grenada;
10) Sark – Terytorium Zależne Korony Brytyjskiej;
11) Hongkong – Specjalny Region Administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej;
12) Republika Liberii;
13) Makau – Specjalny Region Administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej;
14) Republika Malediwów;
15) Republika Wysp Marshalla;
16) Republika Mauritiusu;
17) Księstwo Monako;
18) Republika Nauru;
19) Niue – Samorządne Terytorium Stowarzyszone z Nową Zelandią;
20) Republika Panamy;
21) Niezależne Państwo Samoa;
22) Republika Seszeli;
23) Saint Lucia;
24) Królestwo Tonga;
25) Wyspy Dziewicze Stanów Zjednoczonych – Terytorium Nieinkorporowane Stanów Zjednoczonych;
26) Republika Vanuatu.